En av mina läsare tipsar:
Hårtips!
Snabbt tips bara: Såg att du använder inpackning istället för balsam vid varje tvätt. Ingen dum idé alls när man har slingat/blekt hår. MEN - använd balsam OCKSÅ! Först schampoo, sedan inpacknng och sist balsam! Detta för att inpackningen "öppnar upp" hårstrået för att det ska ta åt sig näring, balsammet i sin tur "stänger" hårstrået igen. En gammal frisör som berättade detta för mig, och jag tycker verkligen att det stämmer. Håret känns helt enkelt blankare om man avslutar sin inpackning med balsam!
Jo | 09-11-03
Jag ska prova det nästa gång, tack för tipset!
/ Camilla