Kommer sakna min bästa kvällskompis Jenny
Idag gör Jenny Seth sitt sista program som programledare/röst utåt på Musikguiden. Precis som i fallet när Hanna Fahl lämnade P3 Populär gör det mej så himla buhu. Jag tycker att när det kommer till just radio så är RÖSTEN så sjukt viktig, det är ju rösten, tonfallet, tilltalet, följdfrågorna, skrattet, stämningen man vant sig vid - FAN, FÖRTROENDET MAN BYGGT UPP INFÖR DEN RÖSTEN - man identifierar sig med. Lär sig lita på efter ett tag. Att byta ut den mot en annan och sedan kalla programmet samma sak: FAIL. Det beror ju så klart på hur engagerad man är i programmet i fråga, jag tycker t ex att Per Lärnström är asbra i PP3 men tycker ändå att det ska bli bara svinhärligt att Linnea Wiklund ska ta över under hans ledighet. Men just Musikguiden har jag älskat och lyssnat på utan undantag minst tre-fyra gånger i veckan i över ett år, det är nästan två år va? Minns inte, men länge länge allafall. Buu. Jävla crap. Och alltså, inget ont om hon som tar över, hon är säkert ett geni, men hon är inte... Jenny. :(
Allafall. Halv åtta i kväll gör hon (och Emil!) sitt sista Musikguiden ihop och de ska spela sina bästa låtar 2012. MISSA INTE DET! Och om man får mersmak efter det programmet: kom med fördel ner till Vita baren/Spy bar i kväll efter 23 för då har jag äran att spela MUSIKLÅTAR IHOP MED GENIET SETH! Kom vetja. Och lyssna på programmet. Gör det.