Oktober via Insta
Oktober började med filmklubben! Hemma hos Ante, vi såg Sympathy for Mr Vengeance.
Här kör vi en hemmagjord variant av Halv åtta hos mej, Hanna ger mej en tia fast det kom ej riktigt med. Fick en simpel åtta av Scrooge till vänster (vad han inte vet är att den indiska grytan var TOTALLY halvfabrikat, då hade det blitt en trea). ÄLSKAR att Hanna gillar matlagningsprogram, på lördagar ba "hurra, det är Hela Sverige bakar med Tilde de Paula!".
JAG SÅLDE MIN LÄGENHET! Lite över accept till och med! HALLELUJA! Budgivningen tog fyra himla dagar, behövde typ blöja då.
Korven blev sjuk! Tappade rösten och ba häääää whäääää. Det var rätt soft, hon var inte dundersjuk, mest trött, så vi skruttade inne och kollade på film och åt glass och fil.
Vi var på Julias invigning av Solidaritet / Tele2-arenan! Hemma hos Wille innan serverades stabila margaritas. Det var ett himla maffigt ställe, arenan alltså, blev en sjukt lyckad kväll. Ovan på bilden ses två favoritpersoner: Ante Stenberg (eller bara helt vanliga Stenstjärt som Hanna kallar honom) och Sara Haaaaaaaag.
Re-instade denna i slutet av oktober, Hanna kan alltså på riktigt SKRIVA nu! Mitt lilla scheni! Detta är hennes första egenskrivna historia, den är rätt kort och handlar som ni ser om en kattunge som svalt i novämbär. Slut. Svårare än så behöver det inte vara. Skitspännande ju.
Avslutar denna oktober-memory lane med månadens #tbt. Det är jag och Quetzala för prick tio år sedan, vi sitter på Mjölkbaren på Verkstadsgatan. Jag har min favoritkjol på mej - jag levde i den periodvis. Vi är bakis, vi är övertygade om vår egen coolhet, vi dricker smoothies och BH fanns inte i min vokabulär - och fem timmar senare är vi förmodligen på Riche. Kolla in den tidstypiska mobilen, minns att jag älskade den pga modern.