Vem ska man välja: The Breakdown

Publicerad

Jag vill börja med att gratulera Emilia, lysande gjort. Jag hade ingen aning om vad Dave sökte och skakade stilla på huvudet åt "Rebusen" innan vi efterkorrigerade och kom på vad en Hipsterrebus egentligen är. Uppenbart är du en riktigt übermensch när det kommer till Hipstrighet och misslyckas vi med kändisjakten inför nästa kåkenquiz så är du välkommen att delta i TEAM KILLED-A-DARLING eller Erik & David.

Innan du tar det beslutet ska du kanske bestämma vem som du vill bli bjuden på lunch av. För att underlätta för dig tänkte jag bryta ner mig ochDavid i fördelar och nackdelar när det kommer till lunchande. Vi börjar med den eminente David:

Fördelar:

Rik.

Snäll-isch.

Har fasta lunchtider.

Ett hyffsat bordsskick.

Nackdelar:

Jobbar i Stadshagen (!!!)

Jobbar med folk som har tvivelaktigt bordsskick (läs inlägg om Davids bror.)

Jobbar i Stadshagen.

Jobbar i Stadshagen vilket begränsar utbudet (även om det inte är dåligt alls)

Om vi istället tittar på mig:

Fördelar:

Har också råd att bjuda på lunch

Jobbar på Sveavägen.

Äter uteslutande rätt nyttig mat.

Äter ibland pizza pga svag människa

Nackdelar:

Har ett ganska dåligt grepp om "lunchtider"

Kollar mail och twitter ofta vilket medför att jag ibland inte lyssnar.

Vill helst inte röra mig från just Sveavägen med omnejd.

/Erik

Pratar mycket.

Powered by Labrador CMS