30 Day Song Challenge #13
A song that is a guilty pleasure:Helen Sjöholm & BAO! - Du Är Min Man
OK. Jag har skrivit om den här låten förut. Men i det här sammanhanget finns det ingen annan låt som passar bättre. Det finns nämligen ingen annan låt som jag skäms så mycket för att tycka om. Hör jag den här låten när jag är rund om foten så sjunger jag med, med en skrämmande inlevelse, från början till slut, oavsett om du vill det eller inte. Men du får tycka vad du vill. Jag älskar dig.
Jag vet hur jag får dig att glömma
så bara nuet spelar roll
så att du skrattar igen
och slutar att döma
dig själv för en stund och vågar drömma
och om den bistra verkligheten
är mer än du kan ta just nu
så låt mig hjälpa dig då
att svälja förtreten
för mig finns det bara du
/ Anton