30 Day Song Challenge #15
A song that describes you: Smokey Robinson & The Miracles - The Tears of A Clown
Först funderade jag återigen på Frank Sinatra - The Best Is Yet To Come eftersom jag kände mig stark och full av potential igår, av någon outgrundlig anledning. Sen lekte jag lite med tanken att välja Rick Ross - Hustlin' eftersom det är vad jag gör varje dag. Till slut bestämde jag mig dock för att vara lite seriös för en gångs skull och landade på ovan låtval.
Jag behöver ständigt bli påmind om hur bra jag har det, vilket jag ju faktiskt har. Jag har ett bra jobb, schysst lya, fantastiska vänner, hälsan osv... Men så fort jag är ensam och inte blir påmind om detta faktum så förvandlas jag till en lelös och sorgsen köttsäck med ett mörkt regnmoln över huvudet. Ja, som Peter ungefär. Det stämmer kanske som en väldigt viktig person i mitt liv sa nyligen; att jag är tragisk och måste skaffa en ryggrad. Må så vara. Men jag är också en optimist och menar att detta måste ju vara bra för min kreativa ådra! Om jag alltid är ledsen, arg och deprimerad när jag är ensam och alltid bloggar när jag är ensam så måste det ju åtminstone bli bra läsning utav det. Det sägs ju att all humor föds ur ilska och jag är uppenbarligen jävligt förbannad!
Några andra grymma låtar på samma tema:
The Isley Brothers - Behind A Painted Smile
Anthony Hamilton - I'm A Mess (från den suveräna skivan Comin' From Where I'm From)
/ Anton