30 day Song Challenge #16
A song that you used to love but now hate: B.o.B ft. Bruno Mars - Nothin' On You
Ja. Jag erkänner. Jag fick feeling av den här låten när den var ny. Jag stötte på den på någon musikblogg där någon snubbe med kulturkapital sa att den var "da bom" och "da nu thang". Jag svalde det med hull och hår och gick med studs i steget under varma försommardagar med den här lurarna och kände mig lite speciell. Sen slog den ner som en bomb. Radiopopulariteten. Den spelades non stop och alla älskade den. Vilket förstås ledde till att jag började hata den. Det är så jävla tramsigt. Varför hata den bara för att alla andra plötsligt älskar den? Typiskt skitnödigt.
Jag försöker ha ett öppet sinne och inte döma ut en låt bara för att den är äckligt kommersiell. En bra låt är en bra låt. Men den här låten sätter krokben för min kamp varje gång jag hör den. Jag hatar den, och jag hatar mig själv för att jag hatar den.
/ Anton