Pontus de Wolfe
Jag träffade Nöjesguidens senaste bloggtillskott igår - Pontus de Wolfe. Var? På Kåken förstås. Jag vet inte varför Nöjesguiden envisas med att ha ett svindyrt kontor på Östermalm när de ändå bara är på Kåken hela tiden. Alltså hela tiden. De skulle spara typ miljoner varje år på att flytta kontoret till Kåken. Då skulle de kunna betala mig och Peter också. För såhär kan vi inte ha det. "Här får ni en blogg. Skriv nåt kul tre gånger om dagen. Nej, ni får inte betalt men ni kan få gratis glass hos Bindefeldt." Så nu vet ni det, Nöjesguiden flyttar alltså till Kåken inom kort.
Tillbaka till saken. Pontus de Wolfe och min nya vän, drömmaren Daniel Odelstad spelade skivor på Kåken igår och jag gick fram för att presentera mig. Musiken var dock så förbannat jävla hög så jag hörde inte ens själv vad jag sa. Jag sträckte fram kardan till Pontus de Wolfe och fick noll reaktion. Alltså bagel! Jag inbillar mig att alla känner igen mig eftersom jag är bloggkändis. Så är inte fallet. Jag skrev därför "Helvetes Jävla Skit" på min nya iPhones och sträckte fram den till honom. Jag tror att detta genidrag slog fel. Pontus de Wolfe ryckte på axlarna och såg stött ut. Typiskt missförstånd. Det hade kanske varit klokare att skriva "Jag heter Anton och jag bloggar också på Nöjesguiden, trevligt att råkas". Jag borde inte tillåtas kommunicera med andra människor. Över huvud taget. Nu hatar Pontus de Wolfe mig också. Jag lägger till honom på listan av Nöjesguidare som tycker om mig lika mycket som de tycker om vinterkräksjuka, rasism och manschauvinism.
- Parisa Amiri
- Margret Atladottir
- Maja Bredberg
- Kristin Zetterlund (har inte pratat med mig sen jag kallade iPhone för iPhones)
- Tone Schunnesson
- Pontus de Wolfe
/ Anton