The View - Which Bitch?

Publicerad

Skotska tokrockare slår alla tänkbara rekord i spretighet.Which Bitch? är svårrecenserad, då den slår alla tänkbara rekord i spretighet. Det är de skotska tokrockarnas fjärde skiva, men de har på intet vis bestämt riktning för sin musik ännu. I ena stunden är det dumglad munspelspop, i den andra typ...skejtpunk. När det börjar låta som att The Streets gästar Chumbawamba tvingas jag ge upp. Vilket är synd, för i sina mer renodlade popstunder gör The View ganska fantastiska små låtunikum.

Ni började som ett coverband - vad spelade ni för låtar?

- Mest Beatles, Oasis, Rolling Stones, Stone Roses, sådana grejer.

Ni spelade på bröllop också?

- Ja, fast bara två gånger. Vi gick inte riktigt hem i bröllopssammanhang. Vi tenderade att skrämma bort gästerna.

Är det sant att sångaren Kyle brukade köra fram och tillbaka med en scooter längs baren där ni repade? - Eeh...jo. Så var det ju. Vi fick hitta en ny replokal, om man säger så.

Powered by Labrador CMS