Arcade Fire hanterar en albumläcka

Publicerad

Arcade Fires senaste album, »Reflektor«, läckte igår, blott fem dagar innan den skulle släppas på "riktigt". Inget nytt under solen, sådant händer verkligen hela tiden. Det som istället är härligt i det här fallet är hur Arcade Fire hanterade albumläckan. Istället för att halvt patetiskt vädja på twitter om att fansen ska vänta med att lyssna/köpa valde man att lägga upp hela skivan själva. Med en sjukt kick ass tillhörande lyrics-video där skivan spelas ut till bilderna från den brasilianska filmen »Black Orpheus«. Värdigt och snyggt.

Powered by Labrador CMS